Project aanpak

Een goed project wordt gerealiseerd op basis van juiste disciplines, doelstellingen, de wensen en technische en grafische mogelijkheden. Of het nu gaat om het realiseren van een website, webshop of het ontwikkelen van een e-mail campagne of het optimaliseren van de vindbaarheid op zoekmachines.

Volaris hanteert een vaste project aanpak. Het proces wordt continu bewaakt door de projectmanager, die er tevens voor zorgt dat alle betrokkenen niets uit het oog verliezen.

Strategie is keuzes maken. Zowel voor de korte als de langere termijn. In de analyse- en strategiefase wordt antwoord gegeven op de vraag: wat willen we bereiken en hoe kunnen we dit online het best aanpakken. Voorafgaand aan een korte, maar krachtige analyse wordt een slimme online strategie geformuleerd. Deze strategie geeft antwoord op de vraag hoe een online kanaal wordt ingericht. Ook wordt er nagedacht over de positie van een eigen platform binnen het totale online spectrum. Denk aan internet marketing, e-mail marketing, maar ook aan social media activiteiten zoals Twitter, LinkedIn en Facebook.

Het concept is het centrale vertrekpunt voor zowel de ontwerp- en realisatiefase als leidraad voor alle keuzes die na livegang worden gemaakt in het dagelijks beheer en optimalisatie van de website. Het concept kent een aantal fases, waarbij het concept na elke fase wordt aangescherpt. Na de eerste fase wordt een mockup getoetst middels een usability test bij een extern onderzoeksbureau. De learnings uit dit onderzoek worden besproken en hieruit volgt een tweede fase. Na feedback uit deze tweede fase te hebben verwerkt, wordt de definitieve versie het leidende conceptdocument, wat Volaris de siteformule noemt.

Wanneer het concept akkoord is bevonden, wordt de ontwerpfase gestart. Het designconcept wordt in deze fase verder uitgewerkt op paginaniveau. Daarnaast wordt de schermindeling van de website vastgelegd in het functioneel ontwerp. Tezamen vormen het designconcept op paginaniveau en het interactie ontwerp de blauwdruk voor de website. Na goedkeuring van deze documenten kan gestart worden met de realisatiefase.

Aan de hand van de specificaties uit de ontwerpfase gaan de developers van Volaris aan de slag met het daadwerkelijk bouwen van de site. Dit traject bestaat uit het ontwikkelen van de voorkant van de website, de front-end, en de implementatie van het CMS. Daarnaast worden alle functionaliteiten gerealiseerd. Tijdens de realisatiefase kan de opdrachtgever, indien gewenst, meekijken naar de voortgang op een afgeschermde ontwikkelomgeving. Aan het einde van de realisatie wordt de site door zowel de opdrachtgever als Volaris uitgebreid getest. Gesignaleerde problemen worden doorgegeven in het online bugtracking systeem. Deze worden vervolgens op basis van prioriteit afgehandeld.

Zodra de beta versie akkoord is bevonden door de opdrachtgever, wordt een training gegeven aan de contentmanager bij de opdrachtgever. Die kan dan starten met het vullen van de website met content. Nadat alle content is toegevoegd en de website is goedgekeurd door de opdrachtgever, wordt de website daadwerkelijk live gezet.

Nadat de website is opgeleverd, start de beheer- en optimalisatiefase. Dat de website live staat, betekent vaak niet dat er niets meer aan hoeft te gebeuren. Integendeel. Constant meten, leren en verbeteren verhoogt het effect.

Hoe kunnen we je vandaag helpen?

Heb je een vraag of hulp nodig bij het maken van een nieuwe site of een AdWords campagne?

Onze oude website heeft ons veel geld gekost, maar standaard functies functioneerde gewoon weg niet. Zelfs het contact- formulier kwam bij ons niet eens niet aan. Internetbureau Volaris heeft ons binnen enkele dagen van een schitterende website voorzien.

G. Goos
Directie, Argo Schoonmaakservice

Ben je op zoek naar een converterende website met pit?